marți, 29 martie 2011

Raiul găinilor - Dan Lungu

Consemnări pe parcursul lecturii : 

- am râs la povestirea cu moldoveanul (deşi prietenul locuieşte în Iaşi) , mi-a plăcut că au fost transformate în povestiri diferite bancuri
- am rămas cu ochii mari, fixaţi pe rândurile în care era descrisă o scenă dureroasă până în stomac : un bătrân în pijama căutând într-un morman de dărâmături o pereche de chiloţi...
- pe cât de tragice sunt întâmplările, pe atât de pline de haz sunt povestirile lui Mitu care mai înveselesc str. Salcâmilor ce îşi aşteaptă sfârşitul. Un echilibru de acrobat.
- Iniţierea Verei Socoliuc m-a dus cu gândul la basmul în care o mamă de băiat supune unui test, fetele ca să o găsească pe cea potrivită. Le pune să doarmă pe 99 de pături şi perne sub care pune un bob de mazăre. Nu-mi amintesc numele basmului, dar mi-am amintit de el citind.
- o carte dură , adevărată, românească. Tragică şi directă, disecând carnea râncedă a comunismului din care ies mirosuri grele şi vieţi adaptate. Înfăşurată în umorul de supravieţuitor al românului.
- "ziua cap de mort"
- o perspectivă  complexă, cu simţuiri ascuţite , aruncând un val obiectiv asupra vieţii cu toate bizareriile ei

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Zi şi tu ceva! :)